Jarkh'on később kideríti a feketék vitték el őket. Anquliai - az erődtől a császárvárosig A csapat eljut az emberek utolsó erődjéig a Császárváros elött, s részt vesznek a védelemben. Sorell tűzsárkánya rendet vág a támadók között. Melidor felveszi Wang páncélját csakhogy túlélje az ostromot, mivel a teste halott és sebezhető. Megszerzik Rhiena egy ereklyéjét. Az ereklye megszerzése közben megtalálják Rhiena ősi szentélyét, s mellette az elöző parti démonikus égi hajóját. A szentélyben megjelenik Morris, s egy időre magához veszi az ereklyét. Jark'hon szakít a múltjával és elfogadja Rhiena kegyelmét. Lelke megtisztul, viszont szakít mesterével Morrissal, Morris régi botját az őt megtagadó tanítványának, Jarkh'onnak adja búcsúzóul. Morris titokban Melidornak adja a démonokról szóló könyvet. -- "Fehér Jark'hon" - Melidor -- "Anyád a fehér. - Jark'hon Noritarem hozz tünde segítséget az erőd védelméhez. A csapat megszerez egy mágikus hadilobogót az ostromlóktól, azonban a tündék parancsnoka elesik az akció közben.
Nem jelektől kell várnunk bizonyosságot (Mt 12, 38–39). Ne gondoljunk Istennel való kapcsolatra üzletszerűen (Mt 19, 27). Az imádság nem ráolvasásszerűen működik (Lk 9, 40). A külsőleges tisztaság nem eredményezi a szív tisztaságát is (Lk 11, 37–41). A szerencsétlenség nem feltétlenül a bűnösség következménye (Lk 13, 1–2; Jn 9, 1–3). A törvények betartása nem tesz jóságossá (Lk 13, 14–16). Bár olykor megtévesztő lehet, hogy Jézus csodái között sok van, mely a felszínen nagy hasonlóságot mutat a mágikus törekvéssel. A ruháját megérintve meggyógyulnak, nyálból készített sarat ken a vak szemére, Pétert a vízen magához hívja, Mózes és Illés megjelenik dicsőségben stb. Az egyház korai időszakából ismeretes Simon mágus (ApCsel 8, 9–11), a filippi jövendőmondó szolgálólány (ApCsel 16, 16), az efezusi hívők közül korábban varázslással foglalkozók (ApCsel 19, 18–19). Pál egyik bűnlajstromában (Gal 5, 19–21) a házasságot és családot megrontó bűnök után következik rögtön: bálványimádás és varázslás.
A két alapvető módszer, amely a népi varázslás legprimitívebb szertartásaitól a transzcendentális mágia legbonyolultabb rítusáig meghatározza a mágikus praxist, a hasonlósági és az átviteli mágia, amelyek igen gyakran egymást kiegészítve, egymással összefonódva vannak jelen a mágikus cselekedetekben. [55] (Lásd mindkettőt lejjebb a szimpátia elvében. ) A mágia törvényeiSzerkesztés A mágia három nagy törvénye Omraam M. Aïvanhov misztikus alapján [56]: A bevésődés törvényeAz emberek gondolatai, érzései és cselekedetei bevésődnek a lényükbe és a környezetükbe; nem tűnnek el nyomtalanul. A mágia és ezoterika alapján az éterben és a tárgyakban a történelem és az emberi élet összes eseménye fel van jegyezve. Ezek a nyomok tulajdonképpen az ún. ákása archívumoknak felelnek meg. Minden, amit teszünk, azokon a helyeken, ahol élünk, lenyomatot, képeket, kliséket hagy hátra, amely megmarad az éteri síkon és különböző tárgyakon. Ha egy arra érzékeny, tisztánlátó ember arra jár, meg is tudja mondani, hogy mi történt az adott helyen [56] vagy egy tárggyal kapcsolatba kerülve, tudni fogja annak múltját.
Szigorú fegyelmet és nagyfokú intellektuális erőt követel meg, amelyet nézetük szerint a varázsló vagy boszorkány a rituálékor szerez meg Istentől. Ezen erő kézhezvétele után képes irányítani a szellemeket és a legtöbb démont. [15] Az újpogányságban a theurgia (teurgia) és a goetia (goécia) (wd) keveredik és a népi mágia, szertartásos mágia és szexuálmágia elemeit tartalmazza. A rituálék során különféle illatokat, színeket, hangokat, szimbólumokat és képeket használ. A varázsló vagy boszorkány segítségül hívja a természet erőit, az elementumokat és az elemi szellemeket, akik ezen erő felett uralkodnak, és egyidejűleg az istennő vagy istenség felé fordulnak. [15] ÚtjaiSzerkesztés Fehér mágiaSzerkesztés A fehér mágia (wd) spirituális, gyógyító vagy általában pozitív célból művelt mágia. Az események befolyásolásának módszere valamely jó célból. A fekete mágia ellentéte. Az ezoterikában Jézust is fehér mágusnak tekintik. Jézus meggyógyította a hozzá könyörgő betegeket, pénzt azonban sohasem fogadott el.
E mágia-ág célját a szent őrangyallal vagy az ember magasabb rendű énjével való kommunikációnak írják le. [39] Céljai szerintSzerkesztés Természeti mágiaA természetre irányuló rítusok sorozata, mágikus varázsigék, idézések és ráolvasások felhasználásával. A természet szellemeit szólítja meg és lép velük kapcsolatba. Megpróbálja befolyásolni az időjárást, pl. szelet, esőt idéz. Halotti mágiaOlyan mágikus rítusok és szertartások, amelyek célja az elhunyt ember túlvilági életének kellemessé tétele. [39] Utánzó mágiaA fekete mágiához tartozik az utánzó mágia, melyben az elképzelés szerint kapcsolat van egy tárgy vagy személy és egy hozzá hasonló tárgy (például viaszfigura vagy baba) között. A kívánt eredményt játsszák el vagy utánozzák a szertartás során. Legelterjedtebb formája a képmások mágiája, melyben egy létező személy képmását tűkkel szúrják át vagy égetik el, azzal a céllal, hogy az áldozatnak ártsanak. [39] Rontó mágiaAzon az elképzelésen alapuló mágia, hogy a dolgok között, amelyek valaha kapcsolatban álltak egymással, továbbra is létezik egyfajta kötelék.
8. Gyakran találkozunk az ÓSZ-ben a névadás etimológiai értelmezésével. Ilyen esetekben mindig a név az elsődleges, a hozzáfűzött elbeszélés vagy magyarázat pedig utólagos (1Móz 3, 20; 5, 29; 26, 22; 31, 49; 2Móz 2, 22 stb. ). 9. A Jahve név, ellentétben minden emberi névadással, Isten önkijelentése. Isten neve alapjában véve ismeretlen, és emberi okoskodással nem is lehet azt kikutatni. Viszont nevének elhallgatása egyfajta utalás is lehet Isten-voltára (1Móz 32, 30; Bír 13, 17kk). Isten Mózesnek tudtul adja nevét (2Móz 3, 14; 6, 2; 34, 6). Önmaga feltárásával lehetővé teszi Izráel számára, hogy segítségül hívják őt. Ezáltal lesz Izráel Isten különleges tulajdonává (vö. Jer 14, 9; 15, 16). De az egész világ előtt ismertté akarja tenni nevét, amikor a szent háborúkban megmutatja hatalmát (2Móz 15, 3). Világbirodalmak leváltása révén még a távoli kúsiak is az ő nevét tisztelik (Ézs 18, 7; Jer 16, 21; Zof 3, 9k). Isten a történelem uraként jelentette ki magát, ezért a pogány népek is megismerik szent nevét (Ézs 45, 14k.
De a kardot megszerzik. --"A falon egy fehér íj lóg. " Mortel Melidor az ereklye hatására majdnem megöli a Kráni Birodalom Erioni küldöttét, de az elmenekül (qvára túlkentem pedig:((). Assel megmenti Melidort az elpusztítására küldött aqiuroktól, de az Ediomadban szerzett lélekméreg hamarosan megöli. Jark'hon bebörtönzi Melidort a saját testébe. A többek meglepődnek hogy nekromanciához is ért. Az Egy megejelenik Erionban és beszélget Jarkh'onnal és Melidorral, majd teremt egy entitást, hogy "előkészítse eljövetelét". A parti megpróbálja elpusztítani a Prófétát, aki beépült Noir egyházába, de első kisérletük csúfos kudarcot vall. Sorell és Ral több száz ártatlan civillel végeznek. Melidor majdnem elpusztul, de az utolsó pillanatban síkot vált. Óriási vita Ral kezdeményezésére, hogy a csapat félig már élohalottakból áll. --"Aszem ez megint meg akar ölni. Elvághatom a torkát? " Melidor Jarkh'on meggyógyitja Togren levágott kezét, majd a csapat visszatér Anquiliára. A Titkos Városból eltűnnek a platina tojások.
[4] A kifejezés a hellenisztikus kortól már a varázslók és asztrológusok megjelölése. [6] Heka, a mágia megszemélyesített egyiptomi istenének [7] ábrázolása Eszna ókori templomán Hekaté, a varázslat ókori görög úrnője JellemzőiSzerkesztés A mágia egy tudományban egyesíti a filozófiát és a vallás tévedhetetlenségét és örökkévalóságát. Önértelmezése szerint az abszolút tudás, [8] a beavatottság legmagasabb foka. [9] "A mágia a legmagasztosabb, abszolút és isteni bölcsessége a természeti filozófiának. "[10]A nyugati mágiát a nagyfokú rugalmasság jellemzi. Hosszú élettartama azt sugallja, hogy mélyen az emberi pszichében gyökerezik. Ezzel a mágia, az emberi kultúra egyik legrégebbi, minden évszázadban feltámadó világképnek bizonyul. Hagyománya lényegében alig változik, a ma emberének is ugyanazt a nagy valóságot tanítja, amiként azt évszázadokkal vagy évezredekkel ezelőtt egy Platón, egy Paracelsus vagy egy Novalis értették: A nagy tanítást, hogy az ember léte isteni eredetű és halhatatlan.
(másik csapattal lementünk oda) Attarew ruhájára egy platina sárkány van hímezve. Késöbb kiderül, hogy itt aludta örök álmát az utolsó platinasárkány. A csapat tagjai Jarkh'on kivételével (Sorellre se emlékszem... ) elindulnak Ediomadba megszerezni a gyűrűt. Ediomadban járnak mikor Togrennek egyszercsak látomása támad, látja ahogy az Egy elpusztítja Rhienát és Tisharát. Tishara a bukás elött Togrenhez küldi Selinát, nyakában Rhiena eszenciáját hordozó medállal. Noritarem, hogy elpusztíthassa az aquirokat felhasználja a Melidort is majdnem elpusztító íjat, s Togren kezébe adja azt, ami azonnal átveszi felette a hatalmat, majd mikor úgy érzi nem tudja megállítani elpusztítja Togrent. Selina tombolni kezd, s elpusztítja a fél barlangot., de megkiméli Noritaremet és kitör a barlangból. Az aquirok ezek után rövid harc után átadják a gyűrűt. Ennek ellenére Noritarem kérésére Melidor segít elpusztítani az aquir nemest. Noritarem a barlangban marad pár démon szolgával elvégezni a Mallior által előírt ritusokat.