A Vatikán kinevezte az együttest a legveszélyesebb és legártalmasabb rockegyüttesnek. Elismerések és kritikákSzerkesztés A Black Sabbath vitathatatlanul a legnagyobb hatású zenekarok közé tartozik. A zenekar – a Led Zeppelinnel és a Deep Purple-lel egyetemben – lefektette a kemény zenék alapjait. A Rolling Stone véleménye szerint az 1970-es Paranoid album óta örökre megváltozott a könnyűzene, véget vetve a Beatles-korszaknak. [122][123] A Time az albumot Minden idők 100 legnagyobb heavy metal albumainak listáján az első helyre sorolta. [124] Az MTV az első helyre sorolta a zenekart a Legnagyobb 10 heavy metal együttes listáján, [125] a VH1 A hard rock 100 legnagyobb előadója szavazásán pedig a második helyen végeztek. [126] A VH1 a Minden idők legjobb metáldalainak listáján az Iron Mant választotta az első helyre. HatásukSzerkesztés A zenekar felbecsülhetetlen hatással volt a későbbi metálegyüttesekre, legyen szó a heavy metal, a power metal, a doom metal, a thrash metal, vagy a black és death metal stílusok képviselőiről.
Iomminak végül sikerült visszacsalogatnia Geezer Butlert 1980 januárjában. Az új felállású Sabbathban Diónak is komoly szerep jutott a dalszerzésben, míg korábban Ozzy csak elénekelte amit odatettek elébe. Miután rendeződtek soraik a Miamiben lévő Criteria Studiosba vonultak rögzíteni a következő lemezüket. Producernek azt a Martin Birchöt választották, aki korábban már a Rainbow-val is dolgozott, később pedig az Iron Maiden első hat albumán biztosított kiváló hangzást. A lemez készítése azonban nem ment egyszerűen. Bill Ward nem bírta feldolgozni az eredeti felállás elveszítését, ráadásul a édesanyja is akkortájt halt meg. A keverés eredetileg Londonban zajlott volna, de Iommi adóügyei miatt végül Párizsba utaztak. Az album végül 1980. április 25-én jelent meg Heaven and Hell címmel. Zeneileg egy a korábbiaknál energikusabb, újabb elemekkel bővülő anyag született, amely simán megállta a helyét, a korszakban kibontakozó A brit heavy metal új hulláma zenekarainak albumai mellett. Ennek révén számos, új fiatal rajongót is megnyertek maguknak.
(Hozzáférés: 2010. január 22. ) ↑ Recensione di Master of Reality su Rockline. [2010. szeptember 21-i dátummal az eredetiből archiválva]. szeptember 24. ) ↑ Fletcher, Gordon: 'Rolling Stone review of Sabbath Bloody Sabbath 1974, 1974. február 14. december 30-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2009. január 24. ) ↑ Huey, Steve: AMG Paranoid Review. (Hozzáférés: 2008. február 11. ) ↑ ↑ 100 Greatest Artists of Hard Rock at (20 - 1) ↑ Rolling Stone Encyclopedia of Rock and Roll, 3rd Edition, 2001, Rolling Stone Press, U. pg. 1028 ↑ RIAA Top Selling Artists. február 7. ) ↑ "Ozzy sues Black Sabbath bandmate", BBC News, 2009. május 30. ↑ I Am Ozzy. Grand Central Publishing, 63. o.. ISBN 0446569895 ↑ I Am Ozzy. Grand Central Publishing, 84. ISBN 0446569895 ↑ Dwyer, Robert: Timeline Black Sabbath Live Project - Beginnings. (Hozzáférés: 2007. december 9. ) ↑ Siegler, Joe: Black Sabbath Online: Band Lineup History. október 20-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) ↑ Melody Maker 21 December 1968.
Este azért jobban szeretünk játszani, de a mai buli hatalmas volt, és a srácok tényleg fantasztikusak - fejezte be Dez. Elég sokfelé játszottatok már, és most is jó néhány helyen megfordultok e turnéval. Gondolom ez a sok fellépés elég jó lehetőség a zenekarnak, hogy megismerjék a zenéteket Európában is minél többen. Igen, ez nagy lehetőség a számunkra, hogy folyamatosan turnézhatunk - így Dez. Amerikában játszottunk mindig - mondta Meegs - és ez nagyon jó, hogy átjöhetünk Európába... és különböző helyeket megismerhetünk - fejezték be teljesen egyszerre. Európában merrefelé jártatok? Itt még nem, még nem turnézunk sosem keleten - mondta Dez. Voltunk Angliában, Lengyelországban - sorolta Meegs - Németországban - tette hozzá Dez - de Mao-on még soha - ismételte a gitáros. Spanyolországban is jártunk - vágtak egymás szavába - és még néhány helyen. Dolgoztok már a következő albumotokon? Már írtunk új dalokat, kettőt játszottunk ma is - közölte Meegs. Igen, játszottuk őket, az egyiknek Not Living a címe, a másiknak pedig... (ezt nem értettem pontosan).
Viszont az összes allűrje - és részegsége - ellenére hibátlanul üvöltözte végig a számokat. Sajnos Vinnie Paulból nem sokat lehetett látni a dobcucc miatt, de olykor-olykor a félelmetes precizitása mellett némi koreográfiát is bemutatott, pl. a This Love-nál ugyanazt előadta, mint ami a klipben látható. Ez az ember félelmetesen pontos! Le a kalappal a tudása előtt. (Biztos, hogy csak 4 végtagja van?! ) Pillanatok alatt ledarált mindenkit a Pantera gyilkos gépezete. Ahogy a Coal Chambert figyelték Philék oldalról, úgy most a Panterát leste Dez és Meegs. A This Love refrénjénél Meegs először Rexhez, majd Dimebaghoz sétált be némi laza vokálra. Mókáztak is a texasi tehénpásztorok, egyszer csak egy Iron Maiden számot kezdtek el nyomni, amiből a Fucking Hostile bontakozott ki. Akadt még ezen kívül néhány ilyen dalváltás, némely nóta közepén valami teljesen másba fogtak bele, persze tökéletes átvezetéssel. A Dominationből - jó szokás szerint és ezt bármibe lefogadtam volna - már csak a leghúzósabb részt játszották.
Állítólag ez ihlette a dalt. A szerzemény alapján 1969 augusztusában[17] választották zenekarnévnek a Black Sabbathot, amelynek jelentése "fekete szombat", feltehetően a boszorkányszombatra utalva. Butler imádta Dennis Wheatley fekete mágiáról szóló regényeit, ennek hatására egyre keményebb zenét kezdtek játszani, okkult témájú dalszövegekkel. Az immáron Black Sabbath néven koncertező formáció nagy meglepetést okozott újszerű hangzásával a korábbi rajongóinak. Főleg akkor, amikor még az Earth néven játszott dalok is a koncertprogram részét képezték. Ezután direkt írtak sötét tónusú szövegeket és baljós riffeket, hogy zenei választ adjanak a horrorfilmekre. Black Sabbath és Paranoid (1970–1971)Szerkesztés 1969 decemberében aláírtak egy lemezszerződést a Philips Recordsszal és megjelent első kislemezük Evil Woman címmel, 1970 januárjában. Az anyagot a Philips Records leányvállalata, a Fontana Records jelentette meg. A későbbi kiadásokat a Vertigo gondozta. Bár a kiadvány nem aratott nagy sikert, a zenekar nekiláthatott első albumának felvételeihez.