A szerep nem kívánta meg a nyelvtudást, magyarul kellett beszélnem. Nem is várták el tőlem. Amit kommunikálni kellett, azt tolmács segítségével megoldottuk. A filmjeit nézve sokszor éreztem azt, mintha a figurákat kifejezetten önre írták volna. Ez sokszor előfordul, vagy csak azért érzem ezt, mert annyira a maga képére formálja őket? Ezt én nem tudom, de sejtésem szerint a legtöbb forgatókönyvíró nem úgy kezd bele a munkába, hogy "Akkor most írjunk egy szerepet a Mucsi Zoltánnak". Amikor a forgatókönyveket írják, én még általában nem vagyok képben. Még soha senki nem jött oda hozzám azzal, hogy "Ezt a szerepet neked írtam". Nyilván a folytatások kivételt jelentenek ez alól, olyankor már biztosan én járok a fejükben. Volt egy időszak, amikor úgy éreztem, hogy néhány hazai közönségfilm kicsit visszaélt a Kapa-Pepe párossal, és azt várták, hogy majd érkezik Scherer Péter és ön, és majd improvizálva úgyis megoldják a szerepet, nem kell a jól megírt forgatókönyv. Tényleg előfordult ilyen? Örülök annak, ha olyan feladatot kapok, amit még nem csináltam, csodás, ha egy szereppel meg tudnak lepni.
Animációs dokumentumfilm készült Trianon 100. évfordulójának alkalmából, amellyel az alkotók elsősorban a fiatalokat szeretnék megszólítani. "Az elmúlt tíz-húsz évben nagyon kevés olyan film készült, ami a fiatalokhoz elhozza úgy a történelmet, hogy nem kell őket lekötözni a kanapéra, hogy mindenképpen nézzék végig" – mondta Kurucz Dániel, a film producere és társírója. Meruk Marcell kreatív producer így nyilatkozott: "Alapvetően a történelem iránti tisztelet és elköteleződés, ami a vezérvonal nálunk, és mellette igyekeztünk mostani szemmel, úgy, mint egy görbe tükröt tartva magunk elé megközelíteni ezt a témát olyan szinten és olyan módon, ahogy ezt még más nem tette meg. " Az 1920 – Az új Közép-Európa című film narrátora Mucsi Zoltán. Az alkotók elmondták, hogy ezzel a választással is a fiatalokat szeretnék megszólítani, illetve mindketten nagy rajongói Jancsó Miklós filmjeinek és a Kapa-Pepe párosnak. (Via HVG)