Mivel legjobb barátját, Zalbaart a vukit elrabolták a Gamorreaiak és a csatornába hurcolták, megegyeztek, hogy ha kiszabadítod Zaalbart, akkor ő bejuttat a Vulkar bázisra. Ezután Mission csatlakozik csapatodhoz. Zaalbart a csatornában őrzik és a bázis bejárata is itt található. A csatorna lejáratát legkönnyebben úgy találod meg, ha a kaputól elindulsz észak-nyugatra és egy kisebb kőrakás mellett meg is találod. A csatornában nem lesz nehéz kiszabadítani Zaalbart, csak néhány Gamorreai harcost kell legyőzni. Miután végeztél az őrökkel és a főnökükkel, Mission kinyitja a Zaalbart őrző ajtót. A vuki az életét köszönheti neked, éppen ezért örökké tartó hála fűzi most már hozzád (a csapatod tagja lett). Ezek után nincs más dolgod, mint Missionel elmenni a Vulkar bázis bejáratához (könnyen felismerhető a fényes lila erőtérről) és deaktiválni azt. A csatorna következő szekciójában az egyetlen problémát egy rancor jelenti. Szerencsére van egy egyszerű módja a legyőzésének. A levágott kézből szedd ki az illatanyagot, és rakj a hullahallomba először egy gránátot, majd az egyik ampullát.
Nagyon érdekes dolgokat mond. Most vázolni fogom, úgyhogy aki még nem látta ezt a jelenetett az ne olvassa a spoilert! [*spoiler*:Darth Malak elmondja az igazságot. TE vagy DARTH REVAN (! ) a sötét nagyúr, aki mellsleg Darth Malak mestere volt. Malak elárulta Revan-t, és a nagyurat legyőzték. Ezután a jedikhez vitték a testét, ami szinte halott volt. Meggyógyították, és új személyazonosságot adtak neki. És persze átnevelték, vagyis kitörölték az emlkezetét. Na erre varrjatok gombot! *spoiler vége*] Na most, majd meg kell Malak-kal küzdeni egy kis ideig. Persze itt nem olyan erős mint majd az utolsó pályán. Azt mondja elfog téged pusztítani, és a galaxis az övé lesz. Gyorsan lefagyasztja Carth-ot, és Bestilát, hogy kettesben harcolhassatok. Essünk neki! A HARC Igazából nagyon könnyű lesz leölni. Lehetőleg használjunk dupla pengés fénykardot, és gyakjuk. Simán vesszük le az életét. Ha lement neki egy kicsi, akkor megijed és elrohan. Menj utána! Ha utólérted akkor kezd el megint harcolni vele.
5000 kreditet akar, aztán lealkudhatod 4000-re, de ha még ezt sem tudod kifizetni, fenyítsd meg azzal, hogy megölöd! Akkor leviszi 2500 kreditre. Ezt muszáj lesz kifizetned? ha megvetted, menj oda hozzá, csevegj egy kicsit, és le? s gooo! A droidot tedd be a csapatba. Lehetőleg távolítsd el Bestilát vagy Juhanit, mindegy melyiket? Menj a kapuőrhöz, mutasd a vadászengedéjeket, és gyerünk kifelé a sivatagba! ;-) TATOOINE-I SIVATAG Ha kiléptünk leszólít egy csaj, ne nagyon foglalkozzunk vele, ha nem akarunk mellék küldetésbe bonyolodni. Egyébként nem számít mit mond. Mi csak fókuszáljunk a küldire. Kerüljünk meg a homokfutót, és hamarosan buckalakók támadnak meg. Öljünk meg mindet! Ha mindenki halott vegyük fel a ruháikat, és menjünk tovább. A BUCKALAKÓK TERÜLETE A következő buckalakók nem fognak megtámadni, mert azt hiszik közéjük tartozol. Menjünk be a? birodalmukba?. Rögtön akadékoskodni kezd odabent egy buckalakó, mert sejti hogy kémek vagyunk. HK-47 majd fordít. A törzsfőnökhoz visz, mindenki alsóneműben.
A Sith nagykövetségen őriznek egy kutatódroidot, ami értékes adatokat tartalmaz. Három bejutási lehetőség kínálkozik. Az egyik egy Sith fogoly kikérdezése, aki elárulhatja a bázisra való bejutáshoz szükséges kódot. A másik egy zsákmányolt Sith biztonsági kártya feltörése lenne, amit a számítógépszobában tehetsz meg. A harmadik a Sith hangár megtámadása. Bárhogyanis, de mielőtt bemennél a bázisra, mindenképpen érdemes elmenni a város bárjába (a főtértől nyugatra). Ott beszélgess el azzal a Selkathal, aki eltünt fiatalok után kutat. Igérd meg neki, hogy segítesz. Ezután elmehetsz a bázisra és ott szedd fel a szerelőszobában a szondárol az adatokat, madj ha van elés Computer Spikeod, deaktiváld a lila erőteret a két harci droid mellett (ha nincs akkor sajnos a víznyomás-kamrákkal kell szöszmötölni). Odaát találhatod a kiképzőközpontot, ahhol a Sithek erőérzékeny fiatal Selkathokat képeznek sötét Jedivé. Az orvosi szobában láthatsz pár halálra kínzott Selkathot, és az egyiküktől halála előtt kapsz egy kis zsetont.
Mire odaért a Köztársaság oszlopos képviselője, se a teherhajón, se a Sith hajón nem találtak túlélőket. A Sith hajón talált holttestet nem tudták beazonosítani... aztán csak azt látjuk, hogy valami történt az orvosi szobában... Az eligazító szobában szintén garázdálkodhatunk egy kicsit a kompúterrel, kiderül, hogy a főkarakter nagyon fontos volt a Köztársaság számára, sőt, az is kiderül, hogy a teherhajónk is jelent valamit egy köztársasági admirálisnak, aki sajnálatos módon nagyon ismerős:-/ A Telosra akartak minket eredetileg szállítani. Megtudhatjuk azt is, hogy HK-50 a hajó parancsnoka osztotta be mellénk, valószínűleg így tudta meg a kedves robot, hogy célpontja a közelében van... A személyzeti részen az egyik kabint felismeri a főkari, ha besétálunk magunkhoz vehetünk néhány cuccot és egy adatlemezről kiderül, hogy korábban rendszeresen járt valamilyen kezelésre az orvosi szobába... Az orvosi szobában aztán alaposabban is áttanulmányozhatjuk az adatlemezünket. A Harbingerre is amolyan katatón állapotba kerültünk, mert valamit beadtak becsesz személyünknek.
). Miután kipuceváltuk a biztonsági raktárt (megszerezve az álcázót) eldönthetjük, hogy okoskodunk (lecsapjuk a kapcsolót), vagy brutális vandálkénit viselkedünk (lecsapjuk az összes robotot). Ha okoskodni akarunk, vagy az álcázóval tehetjük meg a dolgot, vagy egyszerűen kirohanunk a folyosóra annak reményében, hogy előbb megtaláljuk azt a bizonyos kommunikációs konzolt, mint ahogy a bánya droidok megfenyítenek. Okoskodás esetén 400 XPt kapunk, míg keménykedés esetén robotonként olyan 100 XPt. Ki-ki tegyen ízlése szerint. Ha fifikásak voltunk (és van egy kis CU skillünk), megpiszkálhatjuk a robotokat... Úgy tűnik a droidok csak a karbantartó tiszttől fogadnak el parancsokat, ami azért érdekes, mert az utasítások szerint nem a köveket kell bányászniuk, hanem az organikus élőlényeket (milyen költői! )... A droidokat ezt követően átkapcsolhatjuk az élőlények védelmére, megsemmisíthetjük őket, vagy épp alkotóelemekért kotorhatunk gyenge testükbe. Miután mindenhol körbefutkostunk (fel is kell ám szaladni a felfelé vezető folyosókon, ha eddig nem tettük meg) beléphetünk a börtönblokkba, tadam.