Az idő nagyon gyorsan megy, sokszor észre sem vesszük, hogy elszállnak felettünk az évek. De nem csak felettünk, hanem hardvereink felett is. Pillanatok alatt azt vesszük észre, hogy ha kijön időnként valami forradalmi újítás, hipp-hopp megjelenik az utódja, majd az utódjának az utódja, majd annak is az utódja. Emlékszem milyen nagy újdonságnak számított az AMD első APU központi egysége, tehát az a processzora, ami tartalmazott egy grafikus vezérlőt is, ami az adott kor szemével nézve egész vállalható 3D teljesítményt tudhatott magáénak. Ezek az egységek ha nem is mindenkinek, de egy aránylag nagy rétegnek nyújtottak megfelelő megoldást arra, hogy ne költsenek külön diszkrét VGA kártyára, de alkalmi játékra azért némi kompromisszummal, de használható legyen a gépük. Így tehát az AMD APU-k elég sikeresek voltak, immár sok-sok éve. És akkor mindenki vegyen egy nagy levegőt! Az első AMD APU 10 éve került piacra! Többek között ennek a neves évfordulónak köszönhetően gondoltunk egyet Elder Scroll nevű fórumtársammal, hogy kéne egy tesztet készíteni.
Természetesen a terület amin él a törzs másoknak is kell, tehát a harc elkerülhetetlen velük. Érdekes, hogy az egyik ellenfél neander-völgyi emberek, míg a másik bár homo sapiens, de jóval fejlettebbek. A környezet lenyűgöző, szintén mint a korábbi részekben, de a Dunia Engine-en nem igazán változtattak, tehát maga a minőség bár jó, de nem javult látványosan. Ellenben jóval optimalizáltabb lett, és egy olyan géppel amin az FC4 közepes minőségen futott el, addig a Primál már képes volt a High minőséget produkálni! Érdekesség, hogy felkértek nyelvészeket, hogy alkossanak meg három ős indoeurópai nyelvet, így a játékban hallható beszéd egy újra alkotott ősi nyelv! Azonkívül azért is lettek készen ilyen hamar, mert egyszerűen fogták a negyedik rész térképét, más növényzetet, állatokat helyeztek bele, itt ott, amott változtattak a domborzaton, de csak ennyi. Mintha csak egy DLC-ét készítettek volna! (Csakhogy azért nem lehet teljes árat kérni! ) Természetesen ezzel nem lenézni akarom őket, de azért ha már közép európainak mondják a játék helyszínét, nem hinném, hogy olyan nagy költség lett volna egy új helyszín kidolgozása… hmm… Maga a játék menet sem hozott semmi újdonságot, bár most nem kell választanunk alternatívák között.
A minimapon elérhetjük, hogy még a különféle növények ikonjai is megjelenjenek, illetve saját, megtett útvonalunkat is figyelemmel kísérhetjük rajta, így ha netán egy, a mélybe torkolló barlangban irányérzékünkre már nem hagyatkozhatunk, rendelkezésünkre áll egy B-terv. A változó kínálatot tartalmazó zsákok, vagy fára akasztott erszények is lokalizálhatók a segítségével. A teljes térkép helyszínei egyébként csak miután bejártuk őket válik láthatóvá. Itt nem holmi kis két perces sétálgatásról van szó, hiszen Oros világa hatalmas. Egy rendkívül változatos környezetről van szó, mely összesen 3 részre tagolódik: Északról dél felé haladva Northem Arctic Tundra, Valley of Oros és Southern Marshlands. Előbbi egy felettébb barátságtalan vidék, ahol a hó és fagy miatt tábortűz nélkül csak korlátozott ideig vagyunk képesek életben maradni. A következő a sorban egy változatos növény- és állatvilággal megáldott, káprázatos völgy. Itt szinte érezzük, ahogy a fűszálak csiklandozzák lábujjainkat – na jó, ehhez nagyon el kell kalandozni játék közben.
Természetesen így is lesz benne bőven elég érdekes momentum, de ezeket azért nem spoilerezném el. Ahogy kikerülünk a nagyvilágba, nézzük meg a térképünket, mert egy csomó dolog ismerős lesz az FC 4-ből. Első körben be kell gyűjtenünk a sámánunkat, aki fel fog ruházni minket a Beast Master képességgel, azaz innentől kezdve meg tudjuk szelídíteni a legtöbb vadon kóborló jószágot. Második körben össze kell szednünk a nevesített szereplőket, hogy térjenek vissza velünk a falunkba, így egy csomó új képességet nyitnak meg nekünk, de erről egy picit később. Akkoriban ilyenek voltak a cicákElsődleges feladataink amúgy nem annyira változatosak, mert az esetek nagyobb részében össze kell gyűjtenünk valamit, esetleg kinyírni valakit, kísérgetni a törzsünk többi tagját, vadállatoktól kell megmenteni őket, ellenséges őrjáratokat likvidálni meg hasonlók. Persze lesz egy vagon mellékküldetés is, ami állhat barlangok felkutatásából, ellenséges őrposztok és erődök elfoglalásából, különböző, nagyon ritka vadállatok megszelídítéséből meg egy kazal más dologból.
Miért? Mert a minőséget tartják és szórakoztatók. Ilyen a Far Cry: New Dawn is. A Far Cry-sorozat évek óta sikeresnek mondható, annak ellenére, hogy gyakorlatilag a játékmechanika és a játékmenet egyáltalán nem fejlődik. Kifejezetten jól is teljesít anyagilag, olyan, mintha nem tudna megbukni, mintha nem tudna elfáradni. Érthetetlen, mivel sokak számára a Far Cry létezése egyenlő a játékipar züllésével. Azok pedig, akik ebben pörlekedésben a pénztárcájukkal az Ubisoftra szavaznak, "na, miattuk tart ott a játékipar, ahol tart". Az az igazság, hogy az Ubisoft kiválóan csinálja. A nagyszerű ötleteiket (amikből amúgy jóval szebb és jobb dolgokat kreálhatnának) pont olyan minőségben valósítják meg, ami nem igényel relatíve hosszabb fejlesztési időt és annak költségeit, de még szórakoztatók. De mi is az a minőségjelző, ami legitimálja a Far Cry-sorozat egy-két éves megjelenési intervallumát? A történet, de inkább a főgonoszok. Mert az Ubisoft láthatóan könnyedén kreál olyan tenyérbemászó mocskos, gerinctelen, szadista, szociopata, és/vagy vallási fanatista állato(ka)t, akinek a fejét hozzá akarjuk szíjazni egy WC-kagylóhoz, majd a kagylót utána kötni egy vonuló bölénycsordához.
Majd ezt a friss belépőszintű szereplőre, a szintén 2 GB-os NVIDIA GeForce GTX 1050-re cseréltük, és ezzel is elvégeztük a méréseket, remek képet kapva arról, hogy a processzor vagy a videokártya lehetett-e a szűk keresztmetszet. Tesztkonfigurációnk (a kép illusztráció) [+]Full HD felbontásban hat játékot futtattunk, többféle (maximumra tolt, közepes és alacsony) beállítás mellett, és vizsgáltuk a képminőséget, valamint a sebességet, hogy futott az adott program. A játékokat a tesztcsokrunk tagjaiból válogattuk össze, DirectX 11 és 12-eseket is szerepeltetve, egy kiegészítéssel, utóbbiak miatt a 64 bites Windows 10 használata most is magától értetődő. A tesztben megnéztük még, hogy a minimális konfigurációhoz hogyan viszonyul a mért rendszer, és megpróbálunk válaszokat is találni a tapasztaltakra. Dirt Rally Dirt Rally magas és alacsony képminőséggel [+]Gépigénye: CPU: AMD FX vagy Intel Core i3 RAM: 4 GB GPU: AMD Radeon HD 5450, NVIDIA GeForce GT 430 vagy Intel HD 4000 (min. 1 GB VRAM) A processzor terén kicsit alulmúltuk a Dirt Rally igényelt minimummonfigurációját, de hibamentesen futott, a beállításokat csökkentve pedig nem túl lényegi változásokat tapasztaltunk a képminőségben.
Úgy tűnik, hogy egy elavult és nem biztonságos böngészőt használsz, amely nem támogatja megfelelően a modern webes szabványokat, és ezért sok más mellett nem alkalmas a mi weboldalunk megtekintésére sem. Javasoljuk, hogy frissítsd gépedet valamelyik modernebb böngészőre annak érdekében, hogy biztonságosabban barangolhass a weben, és ne ütközz hasonló akadályokba a weboldalak megtekintése során. Microsoft Edge Google Chrome Mozilla Firefox