Magyarországon egyébként a jelenlévő angolszász, germán és francia színház-pedagógiai iskolák mellett saját hagyománya is van a színházi nevelésnek, ez Ruszt József beavató színháza, amely tulajdonképpen azt a célt szolgálja, hogy a diákok valamiféle előzetes tapasztalat birtokában találkozzanak a színházi előadással – tapasztalatot szerezhetnek egy imitált próbafolyamat vagy akár csak a darabról folytatott beszélgetés keretében is. [2] Az mindenképpen jó hír, hogy 2010 óta ugrásszerűen megnőtt a színházi nevelés körébe sorolható projektek száma, a korábbi adatokhoz képest kétszer annyi diák vesz ezekben részt (bár érdekes módon a részt vevő intézmények száma nem nőtt számottevően). A színházi nevelés definiálásakor fontos kiemelni, hogy ezeknek a projekteknek elsősorban pedagógiai céljuk van, a köznevelésben érintettek számára készülnek, és a résztvevők és előadók között érdemi interakció jön létre a program folyamán. Az előbb említett pedagógiai célok közé tartozik a kreativitás fejlesztése, színházi, dramaturgiai ismeretek közlése, elgondolkodtat egy adott emberi, társadalmi problémáról – illetve lehet prevenciós vagy ismeretátadó célja is.
Mindnyájan akarunk egymástól az öregektől nem akar már senki ha az öregek akarnak egymástól valamit, azon mi nevetünk. " /Örkény István/ Fotók: Gordon Eszter
Előadó-művészet) Legnagyobb cégek Budapest településen Forgalom trend Adózás előtti eredmény trend Létszám trend
(Rényi András honlapja is sok érdekes olvasnivalót kínál: itt) [7] A Siri program internetes leírásában a következő instrukciók olvashatók: "Siri türelmesen vár, amíg be nem fejezi a mondanivalóját. "és: "Siri annak megfelelően viselkedik, amilyen módon Ön kapcsolatba lépett vele. " – persze ezek a mondatok a kontextusban más értelmet nyernek, de számomra elgondolkodtatók. [8] Erre példa Lie Cu taoista meséje a királyról és az androidról. [9] A pletyka természetének elemzésére egyébként Mikszáth művei is kiválóan alkalmasak. Kisebbekkel pedig Zelk Zoltán A három nyúl című meséjét elemezhetjük – ez a történet az internetes rém-, álhírek (hoaxok) témájához is kitűnő alapot nyújt. [10] "Ki az istent érdekel egy drámában a természet? " (Spiró György) Amikor Hamlet beszél a színészekhez, az sem Shakespeare színházról vallott nézeteit tükrözi – ha muszáj, ezek inkább a Szentivánéji álomból olvashatók ki – bár az nem az amatőr színház paródiája, hiszen Shakespeare korában nem volt amatőr színház, volt ugyan a Ben Johnson –féle masque, de az a főnemesekhez kapcsolódott, így kritizálni nem lehetett – Zubolyék a shakespeare-i színház paródiáját adják tulajdonképpen.
Örkény Színház – IRAM – Színházi Nevelés Elérhetőségek Örkény István Színház - IRAM Ifjúsági Részleg és AlkotóMűhely 1075 Budapest, Madách tér 6. Kövess minket! Örkény István Theatre - IRAM 2012 szeptemberétől működik a színházban az Örkény IRAM. Diákokat és kíváncsi felnőtteket várunk az előadásainkhoz kapcsolódó programokra, hogy színházi játékok, beszélgetések és viták révén olyan fórummá válhasson a színház, ahol a közönség kreativitása, véleménye és humora is teret nyer. Az ifjúsági program elsődleges célja a színház, mint társadalmi és művészeti jelenség mélyebb megismertetése, a színházi élmény befogadásának tanítása, a "nézni tudás" színházi értelmű fejlesztése. A programok az előadásainkhoz kapcsolódnak, és személyes érintettségre koncentrálnak. Hozadékuk a művészi érzékenység, a világra való fogékonyság, a kommunikációs jártasság, az élet minden terén aktív részvételre való hajlam, kedv, képesség fejlesztése. Feladatunknak tekintjük a fiatalok kreativitásának erősítését, önálló gondolkodásra, véleményformálásra és alkotómunkára ösztönzését.