A Thália Színház talán minden korábbinál nagyobb lendülettel kezdte az idei színházi évadot. Miközben egyes színházak csak most készülnek első premierjükre, a Nagymező utca páros oldalán található teátrum decemberben már a negyedik újdonságot viszi a közönség elé a Thália Télikertet felavató Bernd Róza, a szintén itt látható Trainspotting és a nagyszínpados operett, az Egy csók és más semmi után. Az év utolsó hónapjában egy igazi különlegességgel rukkolnak elő, a december 14-én debütáló Legszebb férfikor ugyanis most először kerül színpadra hazánkban. Michael Frayn neve még a rutinos színházba járó nézők számára sem cseng talán igazán ismerősen, annak ellenére sem, hogy nagysikerű komédiája a Függöny fel! (vagy Ugyanaz hátulról) meghódította a magyar színpadokat. A színházi kulisszák mögé kalauzoló darab, melyet az 1982-es londoni premiert követő évben már hazánkban is bemutattak, sajnos nem hozta magával, hogy a ma is élő neves brit író többi munkájában is azonnal fantáziát lássanak a rendezők.
Tele van energiával, tudása is van meg a nők kapcsán is mondott még valamit, amit most inkább nem részleteznék. Ez megnyugtató volt a lelkemnek. Tíz évvel később megismétlődött ez a párbeszéd egy másik munkahelyen egy másik kollégával. Csak ez a kolléga már ötvenes korosztály volt. Számára a negyvenes évei még kedvesebb emlékeket hordoztak, mert az előző tanácsadómhoz képest neki az időszak, ami kapcsán kiokosított, nem a mindennapokat jelentette, hanem szép emlékeinek időszakát. Dale Carnegie " Hogyan fejezzük be az aggódást és kezdjünk el élni" Ahogy betöltöttem az ötödik X-et, már vártam, hogy felbukkanjon az új megmondó ember és lelkesedést öntsön belém. Meg is érkezett. Dale Carnegie, a " Hogyan fejezzük be az aggódást és kezdjünk el élni" című könyvét olvastam, amiben John D. Rokefellerről történik egy említés, aki 53 évesen nagyon rozoga állapotnak örvendett. Azt írja a könyv írója, hogy "pedig egy férfi számára az 50-es évei a kiteljesedés az erő és maga az öröm. " Vagy valami hasonló a tíz évre is megkaptam az útravalót.
Ehhez a titkos randi színhelyén a megszokott mozdulattal teszi a táskájába a szemüvegét. Csakhogy az urak éppen ide zúdulnak be afterpartyra - csapatostul és spiccesen, egyforma szmokingban. És a hajdani bulikat megszégyenítő forgatag támad, amikor megjelenik közöttük Rosemary legújabb lovagja, aki most érett meg arra, hogy fiatal legyen. Hét férfi és egy nő - mindenki egyért, egy mindenki ellen. A könnyekig mulatságos bohózattá gyorsuló előadás szereplői számára ritka, örök emlék marad. Mint a legendás időkből azok…, amiket jobb volna elfelejteni. Az előadás szereplői Schell Judit, Csőre Gábor, Zayzon Zsolt, Nagy Viktor, Vida Péter, Szabó Győző, Pindroch Csaba, Mózes András és Tamási Zoltán. Díszlettervező: Szlávik István, jelmeztervező: Benedek Mari. A darabot - Donkeys' Years - 1976-ban mutatták be Londonban, majd 1980-ban ugyanezzel a címmel film is követte. Michael Frayn művét Hamvai Kornél fordításában nézhetik majd meg, rendezője Valló Péter. ------------------------------------------------------------------- Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók.
Michael Frayn: Legszebb férfikor160 perc, egy szünettel Este és reggel, összezárva, együtt. A könnyekig mulatságos bohózattá gyorsuló előadás szereplői számára ritka, örök emlék marad. Mint a régi időkből azok… amiket jobb volna elfelejteni. A darab a Thália Színházban látható először Magyarországon. Szereplők:Járó ZsuzsaCsőre Gábor Zayzon ZsoltNagy ViktorVida PéterSzabó GyőzőDomokos László Mózes AndrásTamási ZoltánDíszlettervező: Szlávik IstvánJelmeztervező: Benedek MariRendezőasszisztens: Magócs MilánFordította: Hamvai KornélRendező: Valló Péter
A jelmeztervező keze ezúttal részben meg volt kötve, hiszen a szereplők szmokingban töltik az előadás idejének több mint a felét. Azok járnak jól, akik egy vagy több színész miatt akarják megnézni az előadást, mert a közreműködők érezhetik, hogy nem ez a leggördülékenyebb bohózat, és éppen ezért saját magukat száz százalékon bedobják a játékba. Nem spórolnak. Schell Judit és a bicikli - és a nélkülözhetetlen portás A szereplő férfiak akár azon is versenyezhetnének, hogy kinek van a legnagyobb sikere az adott estén. Ezen a szombaton Vida Péter jutott el oda, hogy egy poénra nyíltszíni tapsot kapott, de voltak hasonlóképpen ütős mondatai az évfolyamtársait játszó Szabó Győzőnek, Nagy Viktornak, Pindoch Csabának és a vendégként csatlakozó Csőre Gábornak is. Mózes András az intézmény jelenlegi fiatal tanáraként mintha kevésbé élvezné ezt az eseménydús éjszakát, esélye sincs az események kézben tartására, és jól áll neki ez a szerep a "nagy (középkorú) öregek" között. Tamási Zoltán portásként emlékezetes marad, és a darab egyik mondatát megismételhetjük: más portással elképzelhetetlen az iskola/az előadás, maga a tökély.
Karinaa7 P>! 2020. november 14., 09:40 Anne Mather: A legszebb férfikor Elég érdekesre sikerült a fülszöveg. Mikor először találkoztam ezzel a történettel a három történet egy füzet valamelyikében ott felkeltette az érdeklődésemet, de utána valahogy elvesztettem és, mikor kerestem nem találtam, hogy melyik is az a füzet, de most végre a régiek közül megtaláltam. Igazából a fülszöveg mindent leír, ami lesz a füzetben. Nem vártam sokat ettől a füzettől, nem is kaptam, de egyszeri olvasásra jó volt.
A legszebb férfikor Simó Sándor 1972-ben bemutatott fekete-fehér játékfilmje. A forgatókönyvet a rendező Erdős Zoltán azonos című novellájából írta. A filmben két rövid idézet hangzik el Soós Zoltán verseiből, akinek életrajzi adatainak egyes elemei egyébként némileg emlékeztetnek a film főhősére. A film 1971. szeptember 1-től kevesebb mint két nap története, ezen keresztül mégis hiteles korrajz és a kimondva talán érdektelennek tűnő téma ellenére a láncszerűen felfűzött apró történetek sora érdekes és fordulatos filmmé állnak össze. Ebben nyilván döntő szerepe volt a nagyszerű színészi alakításoknak, köztük a főszereplő Latinovits Zoltán játékának. A történet a legszebbnek mondott 40-es évei legelején járó férfi napi, sokszor kicsinyesnek tűnő gondjai körül forog. Így címe idézőjelessé, kérdőjelessé válik, mint ahogyan a korabeli nézők is sejthették előre, hogy egy ennyire közhelyes cím csak gunyoros lehet valójában.
1 / 2 2 / 2 A hirdetés csak egyes pénzügyi szolgáltatások főbb jellemzőit tartalmazza tájékoztató céllal, a részletes feltételeket és kondíciókat a bank mindenkor hatályos hirdetménye, illetve a bankkal megkötendő szerződés tartalmazza. A hirdetés nem minősül ajánlattételnek, a végleges törlesztő részlet, THM, hitelösszeg a hitelképesség függvényében változhat. Tulajdonságok Kategória: Újság, folyóirat, magazin Állapot: használt Típus: Romantikus Nyelv: Magyar Leírás Feladás dátuma: július 25. 07:19. Térkép Hirdetés azonosító: 130098869 Kapcsolatfelvétel
A Színházi adattár szerint ugyanis mintegy 15 évet kellett várni ahhoz, hogy egy hazai teátrum újfent Frayn-darabot tűzzön repertoárra. Pillanatkép a Legszebb férfikor olvasópróbájáról (fotó: Juhász Éva) 1998 tavaszán azonban nem egy új Frayn-mű, hanem ismét az eredetileg Noises Off címet viselő, nálunk két fordítással is ismert kulisszatitkokról szóló vígjáték került bemutatásra, Sopronban, Valló Péter rendezésében. Több mint húsz év elteltével, a nemrég a Széchenyi Akadémia tagjává választott rendező ismét kezébe veszi az angol szerző egy írását, ám ezúttal egy olyanra esett a választása, melyet soha korábban nem adaptált még senki sem magyar színpadra. A Legszebb férfikor egyike Michael Frayn első munkáinak, amely megjelenése évében, 1976-ban elsőként kapta meg a legrangosabb brit színházi elismerést, a Laurence Olivier-díjat. A bohózatot azonban korábbi sikerei és különleges alapszituációja ellenére (hét férfit és egy nőt összezárnak egy éjszakára…) négy évtizeden át nem ismerhették meg a hazai színházbarátok.