A David Gale élete egy 2003-ban bemutatott amerikai filmdráma, melyet Alan Parker rendezett. A történet középpontjában David Gale (a kétszeres Oscar-díjas Kevin Spacey) áll, egy köztiszteletnek örvendő filozófia professzor, akit halálra ítélnek kolléganője, Constance (Laura Linney) megerőszakolásáért és meggyilkolásáért. A sors furcsa fintora, hogy David és Constance barátokként, egész életükben a halálbüntetés ellen küzdöttek, felvonulásokat szerveztek, tüntettek. David hosszú évek óta van halálsoron, és ez idő alatt senkivel nem volt hajlandó beszélni a történtekről, egészen az utolsó hétig. A kivégzése előtt három nappal megnevez egy újságírónőt Bitsey Bloom (az Oscar-díjas Kate Winslet) személyében, akinek hajlandó interjút adni, és elmesélni élete történetét. Bloom készségesen hallgatja David visszaemlékezéseit: ahogy egy szexuális zaklatási ügy derékba törte egyetemi karrierjét, és innentől kezdve a professzor lába alól kicsúszott a talaj. Felfüggesztették a munkahelyén, a felesége elhagyta, és a kisfiát sem láthatta.
PozitívumokA mély, súlyos gondolatokat kiváltó alaptörténetHibátlan színészi játékA meghökkentő fordulatokNegatívumokNéhol banális, kissé életszerűtlen dolgok történnek amiatt, hogy a cselekmény a kívánt irányba haladhasson tovább
David inni kezdett, és kilátástalanságba fordult át az élete. Részletesen megismerhetjük a férfi és Constance kapcsolatát is, ami miatt még inkább felvetődik a kérdés, hogy mi vezethetett az állítólagos gyilkossághoz, amit David mindvégig tagad. Ahogy az újságírónő egyre többet tud meg Gale által, és maga is elkezd nyomozni a férfi instrukciói alapján, rájön, hogy valószínűleg egy teljesen ártatlan embert akarnak kivégezni. De vajon lesz-e elég ideje, hogy ezt bebizonyítsa a kivégzés időpontja előtt? Alan Parker egy nagyon nehéz kérdést, a halálbüntetés témáját dolgozza fel ebben a filmben. Az Egyesült Államokban a mai napig központi vitatéma, amit az is bizonyít, hogy államonként eltérő, hogy alkalmazható-e ez a büntetési forma vagy sem. A David Gale élete rendkívül megrázó, elgondolkodtató alkotás. A pergő és fordulatos cselekmény mindvégig lebilincseli a nézőt, a film vége pedig egy hatalmas csattanót tartogat számunkra. Megtekintés az Online Katalógusban
Melyik a kedvenc Hans Zimmer-filmzenéd?
A David Gale élete (eredeti cím: The Life of David Gale) 2003-ban bemutatott brit–német–amerikai filmdráma, melyet Charles Randolph forgatókönyvéből Alan Parker rendezett. A főbb szerepekben Kevin Spacey, Kate Winslet és Laura Linney látható. David Gale élete (The Life of David Gale)2003-as brit–német–amerikai filmRendező Alan ParkerProducer Nicolas Cage Alan ParkerMűfaj rejtélyfilm filmdráma krimiForgatókönyvíró Charles RandolphFőszerepben Kevin Spacey Kate Winslet Laura Linney Gabriel MannZene Alex ParkerOperatőr Michael SeresinVágó Gerry HamblingGyártásGyártó Saturn Films IntermediaOrszág Egyesült Királyság Németország Amerikai Egyesült ÁllamokNyelv spanyol angolForgatási helyszín BarcelonaJátékidő 130 percKéparány 2, 35:1ForgalmazásForgalmazó Universal Pictures NetflixBemutató 2003. február 18. 2003. szeptember vábbi információk IMDb film főszereplője egy gyilkossággal vádolt egykori egyetemi professzor, akit halálra ítélnek. CselekménySzerkesztés David Gale (Spacey) egykor köztiszteletben álló filozófiaprofesszor volt, most azonban a halálsoron várja a kivégzését, amit volt kolléganője megöléséért szabtak ki rá.
Emellett bosszantó sutaságok is előfordulnak a forgatókönyvben, például a kölcsönzött autó esete, ami szinte az első pillanattól fogva hibás, mégsem jut eszébe egyik szereplőnek sem, hogy lecserélje; vagy a mobiltelefonok és a térerő tragédiája – a film szerint az utóbbi kifejezetten 'hiánycikk' Texasban, különösen sürgős esetekben. Ezek mellett a néző már meg sem lepődik azon, hogy a high technológiához szokott újságírónőnek eszébe sem jut vonalas telefonon értesíteni a hatóságot a döntő bizonyítékról. A hibák súlyán azonban – a szereposztást figyelembe véve – jelentősen javíthatna a színészi játék, de ez csak többé-kevésbé történik meg. Kevin Spacey a tőle megszokott stílusban hozza a lassan skatulyaként ráragadó, "nagyon intelligens" karaktert; a kevéssé ismert Laura Linney viszont egyszerűen, de nagyon megnyerően alakítja Gale kolléganőjét. Kate Winsletnek azonban az alkotók nem sok kifutási lehetőséget hagytak, mert a színésznő szerepe szinte másból sem áll, minthogy az egyre érzelmesebbé váló karakter lelki folyamatait szappanoperába illő síró-jelenetekkel érzékeltesse.
Alan Parker: The Life of David Gale / David Gale élete 2004. február 15. 15:00 Írta: Kevin Spacey Kate Winslettel játszik együtt Alan Parker (Evita, Madárka, Pink Floyd – A fal) új filmjében, a melodramatikus elemekkel tarkított krimiben. A David Gale életében megbolygatja a nézők kedélyeit, és a rendező szándéka szerint: elgondolkodtatja őket. Az egykor filozófiatanár Gale (Kevin Spacey) a siralomházban várja büntetését, ugyanis kolléganője (Laura Linney) megerőszakolásával és meggyilkolásával vádolják. Az eset pikantériája, hogy a férfi civilben a halálbüntetés ellen küzdött. Erre felfigyel a média is, bár hiába kíséri figyelemmel az évek óta húzódó ügyet, mert Gale nem hajlandó nyilatkozni. Kivégzése előtt azonban üzen egy karrierista újságírónőnek (Kate Winslet), hogy három nap, egy-egy órában interjút adna. Bitsey meglepetésére azonban a férfi a börtönben azt a feladatot is rábízza, hogy derítse ki, mi is történt valójában. A film során Gale mesél, Bitsey nyomoz, eközben pedig feltárul a különös eset háttere, egészen a megdöbbentő és sokkoló befejezésig.
Emellett, míg ezeknek a szereplőknek körülírható a helye a film rendszerében, a cowboykalapos férfi figurája (Matt Craven) igencsak imbolyog; hol a rejtélyek kulcsának látszik, hol végtelenül sablonos, elcsépelt szereplőnek – elég csak megemlíteni, hogy megkülönböztető jegye a kalap, s ez a tény Texas államban "kicsit" komolytalanul hat. A film készítői nem nagyon tudtak mit kezdeni Bitsey társával (Gabriel Mann) sem, aki sokszor csak téblábol a vásznon – talán a nő akaratos személyiségét akarták vele ellenpontozni. A filmet összességében nézve viszont az alapvető melléfogások mégsem a forgatókönyvben találhatóak, hanem sokkal inkább abban, hogy az alkotók a film befejezéséig nem tudták eldönteni, milyen hatást akarnak gyakorolni a nézőre. Krimi, melodráma, netán társadalmi dráma eszköztárával éljenek leginkább? A műfajok összemosása nem sikerült, felváltva bukkannak elő, és sokszor egészen kioltják egymást. Így a néző a film végén valamilyen zavaros érzéssel áll fel, s a befejezés megrázó ereje utáni pillanatban még azt sem tudja, miért.