Bővebb információval az OPERA munkatársai a e-mail-címen és a +36 1 332-7914-es telefonszámon tudnak szolgálni. A négyzetes kép forrása:
2022. március 11. péntek 13:00 mix opera 12 főpróba 20:00 koncert ombat 11:00 balett 14 Sir Kenneth MacMillan / Liszt Ferenc / John Lanchbery sárnap 19:00 premier Erkel Ferenc 14. hétfő 18:30 talkshow 17. csütörtök 18:00 18. péntek kortárs 18 Richard Strauss szimfonikus hangverseny 17:30 24. csütörtök 25. péntek 10:30 31. csütörtök 2022. március
Este nyolctól a Magyar Állami Operaház Énekkara ad hangversenyt. Népszerű operakórusokat hallhat a közönség: Donizetti: Szerelmi bájital – Nyitókórus és Adina cavatinája Donizetti: Szerelmi bájital – Kórus és Dulcamara áriája Donizetti: Don Pasquale – A háznép kara Bizet: Carmen – Cigaretta kórus és Habanera Bizet: Carmen – Torreádor dal Verdi: Nabucco – Szabadság-kórus Erkel: Hunyadi László – Meghalt a cselszövő Erkel: Bánk bán – Keserű bordal Erkel: Bánk bán - Ó, ég Ura kérünk Verdi: Traviata – Cigány-kar, Matador-kar és Brindisi Másnap, július 28-án, az Operaház Zenekarának gálakoncertjét rendezik meg az Anna-bál tiszteletére. Baráth Emőke, Megyesi-Schwartz Lucia, Brickner Szabolcs és Szvétek László énekelnek szólót.
Úgy gondolom, ez a törekvésük elérte célját, részünkről pedig a nevezett művészeknek köszönet jár mindezért. 540 Csiki Gábor • előzmény539 2019-03-07 07:58:25 Igen. Az utolsó előadása Verdi Requiemje volt a ceglédi Székesegyházban, tavaly novemberben. 539 Búbánat 2019-03-07 00:51:24 Ide is beírom a kérdésemet: Simándi Pétert már régen nem látom az Opera kórusában fellépni az operaelőadásokon. Talán "nyugalomba" vonult?... 538 Búbánat 2019-02-10 14:20:22 Csodálatos énekteljesítménnyel rukkol ki az Operaház Erkel Színházának Énekkara - nap mint nap, sorozatban énekli a nagy kórustételekkel (is) teli operákat, hogy csak a közelmúltra tekintsek vissza: A Nyugat lánya, A varázsfuvola, Bohémélet, A denevér, Nabucco, (a Müpában: A bolygó hollandi; Simone Boccanegra; A Sába királynője), A hugenották, Lammermoori Lucia. Hamarosan jön a Gioconda-premier, s előttük van még a repertoárból más darabok mellett a Carmen, a Bánk bán és a Traviata is. Úgyhogy csak dicsérni tudom és gratulálok az Opera Énekkarának a folyamatosan kiváló színvonalon, egyenletesen jó, művészi teljesítményt nyújtó énekükért, sőt, mind e mellett színpadi alakításukkal is sokszor "főszerep"-nehézségű feladatokat látnak el illúziót keltően, ami ugyancsak elismerésre méltó.
Az operakórusból 1990 táján Katona Anikó csinált először kiváló együttest, az ő munkáját folytatta Szabó Sipos. Ahogy egykor, leváltásakor úgy éreztem, Katona Anikó is megérdemelte volna a további bizalmat, most ugyanezt gondolom Szabó Sipos Mátét illetően is. Nem így történt. Meghalt a Király, éljen a Király! — tartja a mondás. Strausz Kálmán munkájához kívánjunk sok sikert, de sok odafigyelést és empátiát is. Felelőssége óriási, szinte felmérhetetlen: a világ egyik legnagyszerűbb operakórusát kell megtartania a magyar operakultúrának. " 495 Búbánat 2014-07-24 10:57:06 Újra OperaFüred!
A hálás, de igényes énekszólók előadói voltak: Eleanor Dennis, akit üdén, szárnyalóan zengő szopránjáért, Balga Gabriellát gyönyörűen szóló altjáért, Szappanos Tibort biztos tenorjáért és Kovács István basszistát elsősorban a záró rész ún. "trombita-áriában" ("The trumpets shall sound") nyújtott kiemelkedő szépségű énekéért (a trombita szólót játszó zenésszel együtt) kell dicsérnem. De hogy ez az este még sokáig emlékezetes marad számomra, mégis, elsősorban az Operaénekkar érdeme; karigazgatójuk, Strausz Kálmán betanításával és a neves dirigens, Paul Goodwin - együtteseinek és szólistái élén - irányításával egész odaadással és lelkesedéssel állott a monumentális mű megszólaltatásának szolgálatába. Mondanom sem kell, hogy a második részt záró hatalmas kórustétel ("Hallelujah") - az egyik legismertebb része az oratóriumnak – után már ünnepeltük az Énekkart, pedig még hátra volt Händel csodálatos alkotásának a fináléja, benne az "Amen" fúgája, amelyet követőn aztán szűnni nem akaró tapsorkán vette kezdetét: a koncert végén, a fellépett teljes ének-zenei apparátust négyszer tapsolta vissza a hálás publikum.
– Iskolai ének-zene tanár és karvezető szakra vettek fel, itt szó szerint mindent tanultunk, a zongorázástól kezdve a zeneelméleten át az éneklésig. Az embert ilyen helyzetben előbb-utóbb magához vonzza a zene valamelyik szegmense. Az utolsó lökést az Operaház Così fan tutte-előadása adta, Melis Györggyel a főszerepben. Ezt látva valami megváltozott bennem. Első látásra szerelmes lettem az opera műfajába. Így kezdtem el 1993–1994 körül erőteljesen foglalkozni a magánénekléssel. Újabb fordulat: amikor 1997-ben diplomát szereztem, megjelent egy újsághirdetés az egyik napilapban: az Operaház felvételt hirdet az énekkarba. Jelentkeztem, meghallgattak, felvettek – azóta vagyok az Operánál. – Sőt, immár az Operaház kórusának karigazgatója. A hazai zenei élet ezen jelentős pozíciójára bizonyára sokan pályáznak. Mi döntött ön mellett? – Hadd kezdjem ott, hogy a két évtizedes kórustagság idején is igyekeztem képezni magam. Ennek köszönhetően lettem 1999-től címzetes magánénekes. Úgy négy-öt éve pedig az éppen hivatalban lévő karigazgató szólt nekem, hogy időnként szüksége lenne helyettesítőre, avagy segítőre.
Ez a főszerep eddigi énekesi pályafutása során talán a legnagyobb horderejű megmérettetése volt a fiatal énekkari művésznek, címzetes magánénekesnek, aki ha ilyen sikeresen folytatja és építi fel művészetét – megkockáztatom –, az énekkari állományból simán átléphet a másik "kasztba" a tenorfach vezető magánénekesei közé… A lírai koloratúrszoprán-címszerepben a remek énekesi és színészi képességekkel rendelkező Sipos Marianna tündökölt! A "bel canto" minden poézisa, árnyalata átjött szépséges szopránján, sugárzó lényén. Áriái, kettősei a lírai és drámai jelenetekben egyaránt élményekkel ajándékozta meg a néző-hallgatót. Az opera fináléja különösen megrendítő volt: a haldokló Mireille Vincent karjaiban örökre lehunyja a szemét, miközben - a Faust Margitjához hasonlóan - mennyei látomása az utolsó jelenetben Sipos Marianna olyan átszellemült alakítást nyújt, melyet régen láttam nálunk operaszínpadon! Nagyszerű választás volt Wágner Adriennt megnyerni Vincenette szerepére. A fiatal szoprán énekesnő repertoárja Az Éj királynőjétől Rossini Hamupipőkéjének címszerepéig, az egyház zenétől az operettig terjed, aki pár éve Bellini és Donizetti egy-egy ritkán játszott művében az Ódry Színpadon a végzős akadémisták vizsgaelőadásában is kitűnt tehetségével.